Android mimari veya Android yazılım yığını beş bölüme kategorize edilir:

  1. linux çekirdeği
  2. yerli kütüphaneleri (katman),
  3. Android Runtime
  4. uygulama Çerçevesi
  5. Uygulamalar

İlk android mimarisini görelim.

 

Android Mimarisi


1) Linux çekirdeği

Bu android mimarisinin kökünde var android mimarisinin kalbidir. Linux çekirdeği aygıt sürücüleri, güç yönetimi, bellek yönetimi, cihaz yönetimi ve kaynak erişimi sorumludur.


2) Yerli Kütüphaneler

Linux çekirdeği üstünde, onların are Yerli kütüphaneler vb WebKit, OpenGL, FreeType, SQLite, Medya, C çalışma zamanı kitaplığı (libc) olarak

WebKit kütüphane tarayıcı desteği sorumludur, SQLite veritabanı için, FreeType ses ve video formatlarını oynama ve kayıt için yazı tipi desteği, Medya.


3) Android Runtime

android çalışma zamanında, çekirdek kütüphaneleri ve android uygulamayı çalıştırmak için sorumlu olan DVM (Dalvik Virtual Machine) vardır. DVM JVM gibi ama mobil cihazlar için optimize edilmiştir. Daha az bellek tüketir ve hızlı performans sağlar.


4) Android Çerçeve

Yerli kütüphaneler ve android çalışma zamanı üstünde, android çerçeve yoktur. Android çerçeve içeren Android API gibi UI (Kullanıcı Arayüzü), telefon, kaynaklar, yerle İçerik Sağlayıcılar (veri) ve paket yöneticileri olarak. Bu android uygulama geliştirme için sınıflar ve arayüzler bir sürü sağlar.


5) Uygulama

android çerçevenin üst kısmında, uygulamalar vardır. Böyle bir ev, temas, ayarlar, oyunlar, tarayıcılar gibi tüm uygulamalar android çalışma zamanı ve kütüphaneleri kullanan android çerçeve kullanıyor. Android çalışma zamanı ve yerli kütüphaneler Linux kernal kullanıyor.